Wznowienie obsługi klienta
w sprawach obywatelskich
11 maja 2020 r. Wydział Spraw Obywatelskich Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wznowił bezpośrednią obsługę klienta w sprawach obywatelskich, dot. m.in. przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” , kontroli tłumaczy przysięgłych oraz w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego i zmiany imion i nazwisk
- Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
- Rezerwacji można dokonać dzwoniąc pod numer telefonu – 12 448 34 17
W trosce o wspólne bezpieczeństwo, wprowadzone zostały niezbędne środki ostrożności, w tym ograniczenia dotyczące liczby klientów przebywających w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich.
- Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na sali obsługi (ul. św. Sebastiana 9) odpowiada liczbie czynnych stanowisk obsługowych.
Więcej niż jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi może przebywać w przypadku załatwiania sprawy dotyczącej:
- osoby małoletniej,
- osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może stawić się w urzędzie samodzielnie,
- osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,
- osoby wymagającej pomocy tłumacza.
- Prosimy o przybycie kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie będzie możliwe).
- Należy pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa oraz możliwości dezynfekcji rąk (przy wejściu na salę obsługi klientów) – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy.
Prosimy również o zabranie własnych przyborów do pisania.
W trosce o Państwa bezpieczeństwo nadal rekomendujemy ograniczenie osobistych wizyt w Urzędzie.
- informacje:
- informacja telefoniczna:
- przyznanie odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie: 12 448 3 404
- nadzór nad realizacją zadań zleconych – ewidencja ludności i dowody osobiste: 12 448 3 403
- nadzór nad realizacją zadań zleconych – rejestracja stanu cywilnego oraz zmiana imion i nazwisk: 12 44 8 3 405
- Kierownik Oddziału: Monika Bystrowicz, tel. 12 448 34 17 mszcz@malopolska.uw.gov.pl
Wnioski w sprawach dotyczących przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz dokumenty w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich można składać:
- do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
- korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
- elektronicznie przez e-PUAP
- osobiście w siedzibie Wydziału - w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9 w godz.:
- poniedziałek: 9.00 -17.00
- wtorek-piątek: 8.00-15.00
Wnioski w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” mogą być również składane pocztą elektroniczną (e-mail).
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Wydział Spraw Obywatelskich
Oddział Nadzoru Spraw Obywatelskich
Kraków, ul. św. Sebastiana 9
Punkt obsługi - sala wydawania paszportów boks nr 1
Godziny obsługi klientów:
poniedziałek: 9:00 – 17:00
wtorek – piątek: 8:00 – 15:00
Adres do korespondencji
ul. św. Sebastiana 9
31-049 Kraków
Placówki zamiejscowe Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Nowym Sączu i w Tarnowie prowadzą jedynie obsługę w sprawach kontroli tłumaczy przysięgłych.