Miejsca i godziny obsługi paszportowej

Obsługa osób ubiegających się o wydanie dokumentów paszportowych odbywa się w niżej wymienionych lokalizacjach w Małopolsce:

w siedzibach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego:

  • w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9-11
    • poniedziałek: 9.00 -17.00
    • wtorek-piątek: 8.00-15.00

    adres do korespondencji
    Małopolski Urząd Wojewódzki
    Wydział Spraw Obywatelskich
    31-049 Kraków, ul. św. Sebastiana 9-11
    - e-mail: paszporty@malopolska.uw.gov.pl
    - Telefony:
    Informacja paszportowa: 12 39 21 820
    Depozyt paszportowy (informacja o możliwości odbioru paszportu): 12 39 21 806

    - Przyjmowanie wniosków paszportowych: Kraków, ul. św. Sebastiana 11 (parter, sala obsługi paszportowej)
    - Wydawanie paszportów: Kraków, ul. św. Sebastiana 9 (parter, sala obsługi paszportowej).
    - Uwaga !
    Wejście do budynku nr 9 odbywa się po schodach. Osoby mające problem z poruszaniem się mogą odebrać paszport w budynku nr 11, po uprzednim zgłoszeniu się do stanowiska informacji.
  • w Tarnowie, al. Solidarności 5-9

    • poniedziałek: 9.00-17.00
    • wtorek-piątek: 8.00-15.00

    adres do korespondencji
    Małopolski Urząd Wojewódzki
    Delegatura urzędu w Tarnowie
    Wydział Spraw Obywatelskich
    33-100 Tarnów, Al. Solidarności 5-9

    - tel. 14 69 63 100
    - fax 14 69 63 419
    - Mapa dojazdu
  • w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 52

    • poniedziałek: 9.00 -17.00
    • wtorek-piątek: 8.00-15.00

    adres do korespondencji
    Małopolski Urząd Wojewódzki
    Delegatura urzędu w Nowym Sączu
    Wydział Spraw Obywatelskich
    33-300 Nowy Sącz, ul. Jagiellońska 52

    - tel. 18 54 02 302, 18 54 02 206
    - fax 18 44 37 193
    - Mapa dojazdu
w Terenowych Punktach Paszportowych zlokalizowanych w Starostwach Powiatowych:

  • w Chrzanowie(32-500), ul. Partyzantów 2
  • tel. 32 62 57 983, 32 62 57 990
    • poniedziałek 7.15-16.30
    • wtorek - czwartek 7.15-14.30
    • piątek 7.15-12.30
    • Wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
  • w Olkuszu(32-300), ul. Mickiewicza 2
  • tel. 32 64 78 835
    • poniedziałek 9.00-16.30
    • wtorek - piątek 8.00-14.30
  • w Nowym Targu (34-400), ul. Bolesława Wstydliwego 14
    tel. 18 26 10 788, 18 26 10 789
    • poniedziałek - piątek 7.30-14.30
      Wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
  • w Oświęcimiu (32-600), ul. Wyspiańskiego 10
    tel. 33 84 49 742
    • poniedziałek, środa, czwartek 8.00-14.30
    • wtorek 8.00-16.00
    • piątek 8.00-13.00
    • Wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
  • w Wadowicach (34-100), ul. Batorego 2
    tel. 33 87 34 212
    • poniedziałek, środa, czwartek 7.30-14.45
    • wtorek 7.30-15.45
    • piątek 7.30-13.45
      Wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
  • w Limanowej (34-600), ul. Józefa Marka 9
    tel. 18 33 37 998
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30
      wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
  • w Gorlicach (38-300), ul. Michalusa 18
    tel. 18 35 48 754
    • poniedziałek - piątek 8.15-14.30
  • w Brzesku (32-800), ul. Głowackiego 51
    tel. 14 66 32 180
    • poniedziałek – piątek 8.00-14.45
      wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
  • w Bochni (32-700), ul. Kazimierza Wielkiego 31
    tel. 14 61 53 751
    • poniedziałek – 8.00-15.15
    • wtorek-piątek 8.00-14.45
      wymagana wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty
Informujemy, że rezerwacja terminu wizyty w celu złożenia wniosku lub odbioru paszportu jest obowiązkowa w Terenowych Punktach Paszportowych mieszczących się w siedzibach Starostw Powiatowych, które wprowadziły ograniczenia w obsłudze stron, tj. w TPP w Chrzanowie, Nowym Targu, Oświęcimiu, Wadowicach, Limanowej, Brzesku, Bochni.

Jednocześnie zawiadamiamy, że od 8 czerwca 2021 r. w Punktach Paszportowych w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie nie ma możliwości telefonicznej rezerwacji terminu wizyty.

W Oddziale Paszportowym w Krakowie rezerwacji terminu można dokonać jedynie internetowo.

Osoby zgłaszające się do Punktów Paszportowych, które nie posiadają wyznaczonego terminu wizyty, mogą załatwić sprawę w godzinach pracy poszczególnych Punktów i będą przyjmowane w kolejności zgłoszenia się, przy zachowaniu limitu osób wchodzących do Urzędu.

Rezerwacja terminu wizyty w poniższych Punktach Paszportowych odbywa się w godzinach pracy Punktów w następujący sposób:
w Krakowie dokonują rezerwacji:
  • w Chrzanowie
    telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
    • 32 62 57 983
    • 32 62 57 990
  • w Oświęcimiu
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 33 84 49 742
  • w Nowym Targu
    telefonicznie – dzwoniąc na podane niżej numery telefonów:
    • 18 26 10 788
    • 18 26 10 789
  • w Wadowicach
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 33 87 34 212
  • w Limanowej
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 18 33 37 998
  • w Brzesku
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 14 66 32 180
  • w Bochni
    telefonicznie – dzwoniąc na podany niżej numer telefonu:
    • 14 615 37 51

O paszport można się starać we wszystkich punktach paszportowych w kraju, niezależnie od miejsca zameldowania czy zamieszkania. Trzeba jedynie pamiętać o tym, że dokument można odebrać tylko w tym samym miejscu, w którym został złożony wniosek.

W trosce o wspólne bezpieczeństwo, wprowadzone zostały niezbędne środki ostrożności, w tym ograniczenia dotyczące liczby klientów przebywających w siedzibach Wydziału Spraw Obywatelskich oraz Terenowych Punktach Paszportowych:

  • Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na salach obsługi będzie odpowiadać liczbie czynnych stanowisk obsługowych. Więcej niż jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi może przebywać w przypadku załatwiania sprawy dotyczącej: - osoby małoletniej, - osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może stawić się w urzędzie samodzielnie, - osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie, - osoby wymagającej pomocy tłumacza. Osoby, które zarezerwowały termin prosimy o przybycie kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie będzie możliwe).
  • Należy pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa oraz możliwości dezynfekcji rąk (przy wejściu na salę obsługi klientów) – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy. W przypadku, gdy interesant lub osoba niebędąca pracownikiem Urzędu, wchodząca do Urzędu w celu wykonywania czynności zawodowych, służbowych lub zarobkowych, nie przestrzega nakazu zakrywania ust i nosa przy pomocy maseczki, a pracownik Urzędu powziął uzasadnione wątpliwości czy jest ona zwolniona z tego nakazu z powodu całościowych zaburzeń rozwoju, zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim, z powodu trudności w samodzielnym zakryciu lub odkryciu ust lub nosa lub z powodu zaawansowanych schorzeń neurologicznych, układu oddechowego lub krążenia, przebiegających z niewydolnością oddechową lub krążenia, może on zwrócić się do Policji o weryfikację faktu posiadania przez tę osobę zaświadczenia lekarskiego lub innego dokumentu potwierdzającego zwolnienie z ww. nakazu
  • W celu ograniczenia czasu obsługi prosimy w miarę możliwości o wcześniejsze dokonanie opłaty paszportowej na konto:
    MAŁOPOLSKI URZĄD WOJEWÓDZKI
    NBP Oddział Okręgowy w Krakowie
    08 1010 1270 0051 2222 3100 0000

    oraz przedłożenie fotografii, dotychczas posiadanego paszportu, a w przypadku gdy dokument ten stracił ważność również ważnego dowodu osobistego.

    Prosimy również o zabranie własnych przyborów do pisania.

    Lista niezbędnych dokumentów znajduje się w opisach procedur na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie https://muw.pl/default.aspx?page=paszporty
Kierując się troską o Państwa bezpieczeństwo nadal rekomendujemy ograniczenie osobistych wizyt w Urzędzie.

wstecz    do góry     drukuj