System Informatyczny
w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej
   
   
 
   
Instrukcja wyszukiwania obiektów w witrynie GEPORTAL << powrót

Instrukcja korzystania z map w witrynie internetowej GEOPORTAL.
Wyszukiwanie lokalizacji obiektu na GEOPORTALU i umieszczanie jej w pliku Excel.

  1. Otworzyć stronę http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/
  2. W polu SZUKAJ wpisać miejscowość, w której znajduje się jednostka.
  3. Przełączyć mapę na podgląd KATASTER.

    Rodzaje podglądów, w tym KATASTER znajdują się w prawym górnym rogu mapy. KATASTER wyświetla widok satelitarny. W celu wyświetlenia nazw ulic i numerów budynków trzeba zaznaczyć opcję „Baza Danych Obiektów Topograficznych”, która znajduje się po lewej stronie na drzewku poleceń w zakładce „WARSTWY”.
  4. Zbliżając mapę, znaleźć szukaną lokalizację. Ustawić wskaźnik + na budynku, w którym znajduje się jednostka.
    Pomocne może być wyłączenie zaznaczenia w Zawartość mapy -> Warstwy -> Dane o charakterze katastralnym (poprawi się czytelność mapy) - jak na zdjęciu niżej.

    Wskaźnik PLUSA (+) zawsze wyświetla się w centralnym punkcie mapy. Należy myszą przesunąć mapę, aby symbol + znalazł się na obiekcie (budynku jednostki). Można też dwukrotnie kliknąć w obiekt na mapie, krzyżyk sam się wycentruje.
  5. Kliknięcie symbolu SPINACZA wygeneruje bezpośredni odnośnik do szukanej lokalizacji. SPINACZ czyli bezpośredni odnośnik do mapy znajduje się obok pola SZUKAJ w górnym prawym rogu mapy.
  6. Wygenerowany link trzeba skopiować i wstawić we właściwej komórce kolumny W – „Lokalizacja” pliku Excel.
    Kopiowany link będzie przykładowo np. http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/default.aspx?crs=EPSG%3A2180&bbox=565695.9841895814,250393.80901201622,566012.0781752525,250625.06136872814&variant=KATASTER
    Wstawiając link do Excela należy korzystać z funkcji „Wstaw hiperłącze”.
    Excel -> Wstaw -> Hiperłącze lub Ctrl+Alt+h (polu Adres wykonać polecenie Ctrl+V, wklejenie skopiowanego linku, a następnie OK)


     
  7. Jeśli szukany obiekt nie będzie naniesiony na mapę, w pliku Excel konieczne jest wstawienie w komórce kolumny „Lokalizacja” komunikatu „brak wizualizacji na mapie”

Zasada ogólna: każdy arkusz dotyczy wyłącznie określonych jednostek organizacyjnych realizujących zadania określone konkretną ustawą. Nie wolno w jednym arkuszu wykazywać innych jednostek spoza ustawowego obszaru działania.

Jeśli w jednostce realizuje się Świadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny, trzeba wypełnić dwa formularze, odpowiednio do realizacji ustawowego zadania.


Dodatkowych informacji udziela:
Mariola Falecka (Kaczmarzyk)
Departament Polityki Rodzinnej
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
tel. (22) 529-06-86
e-mail: Mariola.Kaczmarzyk@mpips.gov.pl


 
(NSQ)
ostatnia zmiana:
2013-05-31 r.

Strona główna