System Informatyczny
w Jednostkach Organizacyjnych Pomocy Społecznej
   
   
 
   
Procedura postępowania z niepoprawnościami sprawozdań w aplikacji sFUNDUSZ   << powrót

W nawiązaniu do informacji, rozsyłanej do Gmin pocztą elektroniczną i publikacji na stronie internetowej pod adresem:

link http://www.krakow.uw.gov.pl/pomost/060209.htm

informuję, że konieczne jest podjęcie kroków mających na celu poprawienie błędów sprawozdań w aplikacji sFundusz.

Wynika to z faktu, że Gmina jest zobowiązana do przekazania prawidłowego sprawozdania, niezależnie od zastosowanego oprogramowania dziedzinowego czy też wprowadzania danych ręcznie bezpośrednio w aplikacji sFundusz.

Oczywiście poważnym problemem jest fakt ujawnienia się tych błędów po wczytaniu sprawozdań przez Gminy w ustalonym terminie, jednak proces weryfikacji został włączony przez Departament Świadczeń Rodzinnych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, na co Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie nie miał najmniejszego wpływu.

Poprawienie ewentualnych błędów, które są zdecydowanie najważniejszym kryterium postępowania z nieprawidłowym sprawozdaniem, realizować można poprzez ręczną edycję wczytanego sprawozdania w aplikacji internetowej sFundusz:

[Funkcje dodatkowe] ->[Modyfikacja]

po naniesieniu poprawek u dołu ekranu guzik [ZAPISZ]

Po odświeżeniu głównego okna aplikacji sFundusz (CTRL + R), trzeba ponownie sprawdzić status przesyłu.

W sytuacji, gdy komunikaty w aplikacji sFundusz są niejasne, pracownik nie jest w stanie sam sobie pomóc, błędy lub ostrzeżenia wydają się być niezależne od woli użytkownika, konieczny jest kontakt z dostawcą aplikacji dziedzinowej (INFO-R, Sygnity, Top-Tim, ZETO itd.). W tym celu konieczne jest przekazanie dostawcom treści komunikatu o błędach, ostrzeżeniach i informacjach. Po kliknięciu na pojawiającą się w przypadku istnienia błędów  czerwoną ikonę „rączki”, wyświetla się tabela, którą można zapisać w pliku. Zapisany plik trzeba przekazać dostawcy aplikacji dziedzinowej, który po jego analizie powinien udzielić użytkownikowi swojej aplikacji stosownej pomocy.

Dostawca Sygnity zobowiązał się do udzielania użytkownikom końcowym pomocy metrytorycznej w sprawie wyjaśnienia przyczyn i usunięcie niepoprawności sprawozdań z Funduszu Alimentacyjnego zgromadzonych poprzez aplikację sFundusz. W tym celu konieczne jest zapisanie w pliku PDF komunikatu o błędach, wysłanie treści komunikatu mail’em do HelpDesk Sygnity, a potem kontakt telefoniczny z pracownikiem HelpDesk Sygnity lub pracownikiem odpowiedzialnym za obszar Funduszu Alimentacyjnego w firmie Sygnity w Krakowie, Pani Małgorzata Zawadzka, tel. (12) 6460596.

Zwracam się z uprzejmą prośbą o poważne potraktowanie potrzeby poprawienia ewentualnych błędów i ostrzeżeń, wstępnie informuję, że termin zakończenia gromadzenia poprawionych sprawozdań z obszaru Funduszu Alimentacyjnego w aplikacji sFundusz Departament Świadczeń Rodzinnych MPiPS wyznaczył na dzień 10 lutego 2009 r.


 
(NSQ)
ostatnia zmiana:
2016-12-29 r.

Strona główna