Nadzór i inne sprawy obywatelskie



Wznowienie obsługi klienta
w sprawach obywatelskich

11 maja 2020 r. Wydział Spraw Obywatelskich Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wznowił bezpośrednią obsługę klienta w sprawach obywatelskich, dot. m.in. przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” , kontroli tłumaczy przysięgłych oraz w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji stanu cywilnego i zmiany imion i nazwisk

  • Uwaga: rezerwacja terminu wizyty w Wydziale nie jest obowiązkowa, jednakże osoba korzystająca z tego rozwiązania uzyskuje gwarancję przyjęcia w ustalonym dniu i godzinie.
  • Rezerwacji można dokonać dzwoniąc pod numer telefonu – 12 448 34 17
  • W trosce o wspólne bezpieczeństwo, wprowadzone zostały niezbędne środki ostrożności, w tym ograniczenia dotyczące liczby klientów przebywających w siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich.

    1. Liczba klientów mogących jednocześnie przebywać na sali obsługi (ul. św. Sebastiana 9) odpowiada liczbie czynnych stanowisk obsługowych.
      Więcej niż jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi może przebywać w przypadku załatwiania sprawy dotyczącej:
      • osoby małoletniej,
      • osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może stawić się w urzędzie samodzielnie,
      • osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie,
      • osoby wymagającej pomocy tłumacza.
    2. Prosimy o przybycie kilka minut przed umówioną wizytą (wcześniejsze wejście do Urzędu nie będzie możliwe).
    3. Należy pamiętać o obowiązku zakrywania ust i nosa oraz możliwości dezynfekcji rąk (przy wejściu na salę obsługi klientów) – w celu identyfikacji tożsamości wnioskodawcy konieczne będzie chwilowe odsłonięcie twarzy.
      Prosimy również o zabranie własnych przyborów do pisania.

    W trosce o Państwa bezpieczeństwo nadal rekomendujemy ograniczenie osobistych wizyt w Urzędzie.

    • informacje:
      • informacja telefoniczna:
        • przyznanie odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie: 12 448 3 404
        • nadzór nad realizacją zadań zleconych – ewidencja ludności i dowody osobiste: 12 448 3 403
        • nadzór nad realizacją zadań zleconych – rejestracja stanu cywilnego oraz zmiana imion i nazwisk: 12 44 8 3 405
        • Kierownik Oddziału: Monika Bystrowicz, tel. 12 448 34 17 mszcz@malopolska.uw.gov.pl

    Wnioski w sprawach dotyczących przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” oraz dokumenty w sprawach dotyczących nadzoru Wojewody Małopolskiego nad realizacją zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich można składać:

    • do specjalnej skrzynki nadawczej wystawionej przed siedzibą Wydziału (ul. św. Sebastiana 9) w godzinach pracy urzędu,
    • korespondencyjnie (za pośrednictwem Poczty Polskiej)*
    • elektronicznie przez e-PUAP
    • osobiście w siedzibie Wydziału - w Krakowie, ul. św. Sebastiana 9 w godz.:
      • poniedziałek: 9.00 -17.00
      • wtorek-piątek: 8.00-15.00

    Wnioski w sprawach przyznania odznaczenia „Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie” mogą być również składane pocztą elektroniczną (e-mail).

    lokalizacja nowej siedziby - mapa

    Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
    Wydział Spraw Obywatelskich
    Oddział Nadzoru Spraw Obywatelskich
    Kraków, ul. św. Sebastiana 9
    Punkt obsługi - sala wydawania paszportów boks nr 1

    Godziny obsługi klientów:
    poniedziałek: 9:00 – 17:00
    wtorek – piątek: 8:00 – 15:00


    Adres do korespondencji
    ul. św. Sebastiana 9
    31-049 Kraków

    Placówki zamiejscowe Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Nowym Sączu i w Tarnowie prowadzą jedynie obsługę w sprawach kontroli tłumaczy przysięgłych.



wstecz    do góry     drukuj